Weekend Botopasi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Heijden - WaarBenJij.nu Weekend Botopasi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Heijden - WaarBenJij.nu

Weekend Botopasi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Augustus 2006 | Suriname, Paramaribo

Zo, weer terug van een weekend weggeweest!
Na 2 keer in Botopasi te zijn geweest, vond mijn baas het nu wel tijd voor mij om zelf te gidsen. Toevallig hadden mijn huisgenootjes net bij ons een Botopasi reis geboekt dus kon ik mooi met ze mee.
Gelukkig had Nelson er alle vertrouwen in, al was ik in het begin nogal huiverig.
Hij verzekerde me dat alles goed geregeld was (op z'n Surinaams) dus ik hoefde me nergens zorgen over te maken.
Afgelopen vrijdag vertrokken we..eerst 4 uur butsen op de o zo fijne bauxietweg..om vervolgens over te stappen voor een boottrip van 3 uur. Alles verliep voorspoedig en we kwamen dan ook op tijd bij het hotel in Botopasi aan! ( Ja idd, een hotel midden in de jungle, echt fantastisch!)
Die avond waren we echt te moe om nog wat nuttigs te doen dus gingen we maar op tijd ons nestje in. De volgende ochtend stond er een wandeltocht door verschillende dorpen op het programma. Gelukkig werd ik bijgestaan door een lokale gids, dus de tocht was een succes! Die middag nog heerlijk van het zonnetje genoten en een poging gedaan tot zwemmen in de rivier maar door de stroming was dat niet zo'n succes.
De rest van de avond hebben we lekker zitten monopoly-en..erg gezellig allemaal! :)
Zondag alweer de terugreisdag, en zo kwam er alweer een einde aan het tripje.
Dit was waarschijnlijk helaas ECHT mijn laatste bezoekje naar het binnenland, dus ik heb er extra van genoten!
Nu begonnen aan mijn voorlaatste stageweek! Woensdag lekker vrij (algemene feestdag hier) dus heerlijk de hele dag zwemmen! :)
Kan niet geloven dat de 20 weken stage er nu toch echt bijna op zitten!
Liefs

  • 08 Augustus 2006 - 14:24

    Mauwd:

    jaaaaaaaah je komt weer bijna naar huis :) maarre geniet er nog van de laatste weken!!!
    dikke kus maud

  • 08 Augustus 2006 - 16:08

    Birgit:

    Heeej MeissieJ! Kei gaaf om te horen dat je het daar nog zo naar je zin hebt ! Je vertelt echt super verhalen! Ik ga vrijdag naar Calella daar ben jij vorig jaar toch ook geweest he? Was dat gaaf? Meis nog super veel plezier daar! En tot snel! Liefs X Birgit

  • 09 Augustus 2006 - 08:17

    Ilsee:

    ingieee!!
    De tijd vliegt echt! Nog lekker genieten daar, want het is zo voorbij! TOT binnenkort! =)
    liefs ilsee

  • 10 Augustus 2006 - 14:35

    Tante Net:

    Hoi Inge.hoe gaat het met je ,alles nog steeds oke.Het begint nu al weer af te tellen.Je hebt nu zeker wel extra genoten van je laatste reisje naar het binnenland Wij hebben vorige week een weekje duitsland gehad ook heel leuk maar wel anders dan paramaribo natuurlijk verder is hier alles oke heel veel groetjes vanuit Lieshout

  • 11 Augustus 2006 - 19:16

    Lieks:

    Heeeeeeeeeij Ingee!!!!

    je komt al weer bijna naar huis!!! weet je hoelaat je 1 sept aankomt in ons koude kikkerlandje??? want ik wil je wel weer op komen halen!!! dan kom ik samen met Ank!!

    hele dikke smakkert!!!! Lieks

  • 12 Augustus 2006 - 16:08

    Frank:

    Dag nichtje,,

    Zo te lezen gaat het je nog steeds goed af in paramaribo..dat is heel mooi, geniet nog maar een aantal weken van de omgeving want het is zo weer voorbij..nog veel plezier en het beste!!!!

    Groeten vanuit Bakel

  • 16 Augustus 2006 - 08:48

    Lize:

    kan ook niet geloven dat je al bijna terug bent ! hoorde van karen dat je mee wilde met kmt ? weet nog niet of ik ook mee ga .. heb zin dat je terug bent ! geniet nog even van je tijd schatje en we wachten hier op je ! dikke kussen en veel liefs

  • 17 Augustus 2006 - 05:38

    Joes:

    Hey Inge,

    Heel erg veel plezier de laatste dagen daar! Zal allemaal wel in 'no-time' voorbij gevlogen zijn! Als ik al de verhalen lees in ieder geval wel! En als ik al de reacties lees zijn er ook nog mensen die jou terug willen hebben ;)... Gekheid! Zie je binnenkort.

    De buurman

  • 17 Augustus 2006 - 14:36

    Marjo:

    Ha die Inge,
    Aan alle leuke dingen komt een eind, maar als je weer terug bent in Beek en Donk, kun je lekker nagenieten. Nog heel veel plezier daar de laatste twee weken, en een goede terugreis, groetjes van Marjo,Peter,Mark en Birgit

  • 17 Augustus 2006 - 20:40

    Christie:

    Ha Inge.
    Hier tellen we de dagen af tot jij weer in Beek en Donk arriveert. Inderdaad gaat het erg snel. ? Te snel???
    Probeer wat van de surinaamse zon mee te brengen...kunnen we nu wel gebruiken, hoewel we niet mogen mopperen over de NL-zomervakantie van dit jaar. Hier gaat alles weer zijn gangetje. Freek en ik zijn al weer begonnen. Maandag begint de Knip voor Thijs en Emma. Alles is zo snel weer gewend.
    Wij wensen je nog een paar fijne weekjes...een goede reis en tot gauw (met je verhalen, foto's ed.)
    Heel veel groetjes.

  • 19 Augustus 2006 - 15:19

    Noortje:

    Hai Inge,

    Nog 2 weekjes en dan ben je weer thuis. Wat zal jouw moeder blij zijn !!!
    Geniet er nog van die laatste weken.

    groetjes
    Noortje

  • 03 December 2006 - 18:49

    Leo:

    Stichting Passie voor Botopasi.
    www.botopasi.com

    Leuk om dit te lezen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2006

Dit was het dan...

24 Augustus 2006

Laatste week!!!

07 Augustus 2006

Weekend Botopasi

31 Juli 2006

Brownsberg

24 Juli 2006

Top weekend achter de rug!
Inge
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 23417

Voorgaande reizen:

28 Maart 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: